aktualności

3. edycja Programu Stażowego za nami…

Październik kojarzy z powrotami studentów na uczelnię, ale u nas w Sempai to czas, kiedy studenci kończą naukę a zaczynają swoją (w większości pierwszą) pracę. 

Za nami 3 edycja Programu Stażowego, który cieszył się rekordowym zainteresowaniem. A oto krótki skrót z jego przebiegu, czyli przeżyjmy to jeszcze raz:)

Wstępem do rekrutacji stażowej był Dzień Otwarty w Sempai. Chcieliśmy przedstawić naszą firmę oraz wyjątkową kulturę organizacji, a jednocześnie skrócić dystans pomiędzy nami a zainteresowanymi stażem lub pracą w Sempai.

Na co dzień zajmujemy się poważnymi działaniami: tworzeniem strategii, działaniami na rzecz znanych marek i brandów, kampaniami, które są nagradzane zarówno w Polsce, jak i na świecie. Chcieliśmy udowodnić, że to, co pokazujemy w social mediach, to nie jest kreacja czy storytelling. Spotykamy się przy pizzy, mamy rozgrywki w darta czy Ping Ponga, a stałymi rezydentami naszego biura są flaming i orka. 

Nasi goście mogli „wtopić się” w sempaiowe życie i swobodnie chodzić po biurze, wdawać się w rozmowy z pracownikami z różnych działów. Ci zaś byli dostępni przez cały dzień, odpowiadali na pytania, przedstawiali szczegóły dotyczące dostępnych stanowisk oraz dzielili się swoimi doświadczeniami.

Pragniemy wspierać osoby, które dopiero rozpoczynają swoją karierę zawodową. 

Dzień otwarty w Sempai to nie tylko luźne rozmowy i oprowadzanie po biurze, ale także cały blok prezentacji dotyczących aktualnych zagadnień związanych z pracą „w branży”. W ten sposób chcieliśmy zwrócić uwagę na ważne kwestie i przydatne narzędzia w marketingu internetowym, ale również – niezbędne na początku drogi zawodowej i podczas poszukiwania pierwszej pracy. Dlatego poruszyliśmy takie tematy jak:

  • praktyczne wykorzystywanie Chata GPT, 
  • działanie wyszukiwarki Google, 
  • realia pracy w social mediach, a także w obsłudze klienta,
  • najczęstsze błędy popełniane podczas pisania CV oraz rozmów rekrutacyjnych.

Poszukiwaliśmy talentów na staż w Sempai!

Skuteczne działania employer brandingowe prowadzi się m.in. poprzez inwestycje w budowanie relacji z kandydatami na pracowników oraz stażystów, jak i z samymi uczelniami. Dzień otwarty to element proaktywnej rekrutacji. Nie liczyliśmy, że wyjątkowe CV same magicznie pojawią się w naszej skrzynce mailowej.  Zamiast tego staraliśmy się zwrócić uwagę ambitnych i utalentowanych osób, dlatego też działaniami wspierającymi rekrutacje był szereg prelekcji na uczelniach z zakresu m.in.: Content Marketingu czy Search Engine Optimization.

Organizacja dnia otwartego to było wyzwanie! Wynikało to m.in. ze specyfiki naszych odbiorców. Osoby z tzw Generacji  Z, które stanowiły grupę docelową naszego wydarzenia, to pokolenie nowych technologii. Mają dostęp do ogromnej ilości informacji online, dlatego, aby zwrócić ich uwagę, musieliśmy przemówić ich językiem, wgryźć się w ich wartości i postrzeganie świata, nieskromnie mówiąc, chyba nam się to udało 🙂

Nie przewidzieliśmy jednak jednej rzeczy, no może dwóch…

Organizacja tego dnia oraz sam event dały nam-pracownikom, tyle funu ile osobom nas odwiedzającym. Być może to wakacyjny vibe, sceneria rodem z Madagaskaru, a może to „młoda krew” i entuzjazm osób nas odwiedzających – totalnie zainteresowanych zagadnieniami z zakresu digital marketingu, jak i tym, jak się pracuje w Sempai. 

Drugą rzeczą było bardzo duże zainteresowanie i spływ CV, co odczuł mocno nasz dział HR, który musiał wyłonić grupę “tych najlepszych”. W kolejnych etapach rekrutacji wyłoniliśmy 11 stażystów, którzy zaczęli swoja stażową przygodę w biurach w Częstochowie oraz w Białymstoku.

Cel Programu Stażowego

Celem nadrzędnym programu stażowego od pierwszej edycji było znalezienie ludzi, których wdrożymy przez 3 miesiące to pracy na samodzielnym stanowisku. Nigdy nie szukaliśmy studentów na wakacje do parzenia kawy, kserowania dokumentów i innych takich stereotypowych czynności. Niemniej jednak taka forma stażu wiąże się wiąże się z dużym wysiłkiem i odpowiedzialności, która spoczywa na barkach całej firmy.

Przyjęliśmy na swój pokład 11 osób. Przeszkolenia stanowiskowe, zdobywania umiejętności praktycznych, szkolenia to jedno, ale program stażowy nie ogranicza się tylko do pracy. Stawiamy duży nacisk na integrację między stażystami oraz stażystami i pracownikami. Organizowane są różne wydarzenia i spotkania, które pozwalają budować relacje i poczuć kulturę naszej organizacji i wartości #sempaiTEAM m.in wspólna praca nad projektem stażowym (nagranie filmiku dokumentującego staż), impreza integracyjna itp.

10 wspaniałych…

Wraz z początkiem października, 10 spośród 11 stażystów jest już równoprawnymi pracownikami Sempai i zasiliła takie działy jak: SEO (Paweł Łopieński), Analityka (Jolanta Janculewicz i Michał Korolczuk), IT (Patryk Kalinowski), Marketing – dział graficzny (Karolina Kruk), Social Ads (Natalia Głowacka i Wojciech Małek), Marketplace (Joanna Żałobińska), Google Ads (Julia Całusińska), Kohai (Martna Staworko). Życzymy dalszych sukcesów, ambitnych projektów oraz wielu wyzwań, którym na pewno dadzą sobie radę!

Z roku na rok nasz program stażowy przechodzi „lifting”. Staramy się go dostosowywać do oczekiwań coraz młodszych pokoleń oraz do realiów pracy w Sempai i tego, jak sami się zmieniamy i rozwijamy.

Co prawda jest powiedzenie „do 3 razy sztuka” ale ten program nie jest naszym ostatnim i potwierdza tylko, że dobrze zorganizowany może być źródłem naprawdę starannie wyselekcjonowanych „perełek” 🙂

blog

Dużo się u nas dzieje, bądź na bieżąco!